Blir säsong 8 den sista?

Det har varit väldigt snack det här året när det kommer till Grey's Anatomy. Alla originalskådespelares kontrakt går nämligen ut efter säsong 8 som börjar nu i september. Det är alltså inte säkert om serien kommer att ha en 9e säsong och även om den inte har det så är det inte alls säkert att våra älskade Meredith, Derek, Alex, Bailey & Webber kommer att fortsätta.

 

 

Både Patrick Dempsey (Derek Shepherd) och Ellen Pompeo (Meredith Grey) har sagt att de inte vet ännu om de kommer att välja att fortsätta serien. Även Justin Chambers (Alex Karev) har nyligen gått ut och sagt samma sak. Jag tror inte vi kan vara säkra med någon av originalkaraktärerna faktiskt. På Shonda Rhimes, som skapat serien, låter det som att hon vill fortsätta serien oavsett om inte originalen väljer att stanna kvar i serien.

 

 

Men en Grey's Anatomy utan Meredith Grey, går väl inte ens? Jo, vi har ju lillasyster Lexie som nog i så fall skulle ta över huvudrollen. Inget ont om Lexie, men jag skulle föredra om våra favoriter stannar serien eller att man faktiskt tar beslutet att lägga ner serien. 8 säsonger är ändå ganska mycker och även om jag fortfarande älskar serien så är den inte i närheten av vad den var i början.

 

 

Men väljer Shonda att fortsätta serien utan våra favoriter så tänker jag ge den en chans ändå. Vem vet, det kanske är det serien behöver för att återfå sin gamla fina glans. Det är ju ändå fantastiskt många fina karaktärer i serien kvar, det går man inte glömma bort!

 

 

Egentligen spelar det ingen roll, jag tänker njuta av säsong 8 å sen får vi se vad som händer :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0