GA, l Love You

Grey's Anatomy har tappat massa tittar under åren. De har fortfarande väldigt många tittare men deras storhetstid är förbi för länge sedan. Jag kan förstå det, serien är inte lika bra som den har varit. Men jag tycker om den fortfarande. Och den har sina moments, många till och med.
Men anledningen till att jag föll för serien i början var enkelheten. Alla såg inte perfekta ut hela tiden, men det behövdes inte heller. Man älskade karaktärerna och manuset var så mycket mer komiskt än det är idag. Nu låter jag jättenegativ, jag vet. Men ibland frågar jag mig själv varför jag älskar serien så mycket som jag gör för jag kan inte riktigt förklara det.
Den är alldeles för amerikansk egentligen för att jag ska kunna tycka om den. Men nör jag går tillbaka, även bara för att se ett litet klipp, så förstår jag igen varför jag älskar den så mycket. För den är genial. Å då gör det ingenting att den i bland är så amerikansk att man vill kräkas över tv:n. För den har redan vunnit mitt hjärta för länge sedan.
Och ja, jag är fullt medveten om att det här inlägget är lika amerikanskt som Extreme Home Makeover...men sånt kan också vara fint ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0