Uppdatering

Har haft en rejäl bloogpaus här ett tag men tänkte att jag aknske borde sätta igång med att blogga igen. Följer numera ungefär 7 serier som går på tv just nu. Så det kommer mest bli babbel om dem, har inte tid att se så mycket gamla serier nuförtiden tyvärr :/

Men om vi börjar med måndags serien, How I Met Your Mother. Jag var lite besviken på dem efter några avsnitt då jag kände att kvalitén inte riktigtvar vad jag förväntade mig. Men de senaste tre avsnitten har varit riktigt riktigt bra och i avsnittet i måndags hittade de verkligen tillbaka till det magiska HIMYM. vilket var jäkligt kul! Så nu hoppas vi bara att de fortsätter i samma stil ;)

Ringer är enligt mig fortfarande jäkligt bra. Jag vet att många har sågat den serien men jag håller inte riktigt med. Visst finns det stora brister men ag förväntade mig inget annat. Serien är skitspännande och det händer massa saker som jag inte har en aning om hur de ska gå ihop. Och den ständiga frågaon om varför, håller fortfarande i sig. Ringer är en av höjdpunkterna på veckan, tycker jag.

90210 är fortfarande precis vad man förväntar sig, Det är ledordet för den serien skulle jag vilja säga. Man vet alltid vad man får. Det gör att det är en serie som jag fortsätter följa, men den kommer nog aldrig bli en favorit. Tittar t.ex. alltid på Ringer först coh sen på 90210. Men va fan, den är ju sööt!

På onsdagar tittar jag på Americas next top model all star. Det är nu bara fyra personer kvar varav två av mina favoriter och mitt hatobjekt. Jag hoppas verkligen att mina favoriter får mötas i en final, skulle vara så himla kul! Americas next top model är ganska roligt egentligen för det är verkligen samma sak varje gång och så har det varit i 17 säsonger men man tröttnar liksom ändå inte. Det är fortfarande spännande att se hur photoshooten kommer gå till och hur deras bilder blir. Härlig feel good serie enligt mig.

Sen har vi ju min andra onsdagsserie Up all night. Som jag egentligen inte riktigt kan svara på varför jag fortsätter titta på, den är okej, men egentligen tycker jag inte att den är särskillt rolig. Skulle faktiskt inte förvåna mig alls om de la ned den redan efter första säsongen. Trots väldigt många bra och roliga skådespelare. Det lyfter liksom inte riktigt.

The Big Bang Theory har jag varit väldigt trött på ett tag, men jag har hittat tillbaka. Eller dem har hittat tillbaka snarare. Avsnittet med fågeln var helt fantastiskt roligt. Det är en av de bästa komediserierna på tv just nu och man får fan aldrig nog utav Sheldon!

Min älskade lilla Grey's Anatomy har bestämt sig för att ta en paus till januari! Vilket jag inte riktigt tycker om då det är sjukligt spännande just nu. Säsong 8 är en säsong som är bättre än säsong 7, definitivt. Senaste avsnittet hittade till och med tillbaka till det grey's som enligt mig försvann i och med glashuset i slutet på säsong fyra (jag kallar tiden innan för gamla greys och tiden efter för nya greys) vilket var jätteroligt. För det är egentligen inte karaktärerna eller intrigerna som gör att grey's är "sämre nu" det är enligt mig att det blivit så himla hollywood. Jag saknar det enkla grey's anatomy.

Och där har vi dem alla. Tänkte ge på mig en liten gissning. Vilka av dessa får en ny säsong?

How i Met Your Mother: Ja (Det rä ju faktiskt redan klart att det ska bli minst 8 säsonger)
Ringer: Nej (Men jag hoppas det)
90210: Nej (Fast det kanske den visst får...)
Americas next top model: Ja
Up All night: Nej
The Big Bang theory: Ja
Grey's Anatomy: Ja (med eller utan stjärnor dock)



RSS 2.0