Alyson & Alexis

Alyson Hannigan och Alexis Denisof är ett av de sötaste paren i hollywood, enligt mig. Och då inte minst för att de träffades under Buffy tiden. Alexis fick senare en av rollerna i Angel och de spelade i två parallella serier och var tillsammans i verkligheten. De gifte sig 2003 och har nu en liten dotter ihop. Världens sötaste historia enligt mig!
Alexis har dessutom varit och hälsat på i HIMYM där vi kan se honom som Sandy Rivers kollega till Robin.

Jealous?


The 4400 - awake

Jag har ju sagt innan att jag är sjukt taggad på dne nya serien Awake på nbc. Jag har saknat en bra sci-fi serie (även om den inte riktigt räknas, men övernaturlig då) så förhoppningsvis kan den ersätta the 4400 för mig....men bara lite...

Hatkärlek

Jag och min vän Mikis satt och diskuterade längden på intron häromdagen. För vissa intron är jättejättebra men extremt långa. Och då vill man inte riktigt spola men det är fettjobbigt att se dem hela tiden. Här är ett sådant exempel, hatkärlek till den:
Med hjälp av en kommentar på youtube kan jag också ge er ett opeining FAIL. Bussen som åker förbi är nämligen full med folk men så fort den svänger så är den tom. Rolig liten detalj sådär, speciellt med tanke på att de använde samma intro i alla 6 säsongerna.

Quotes :)

Rachel: Ok, well, I'm turnin' in. 
Chandler: Rach, we gotta settle. 
Rachel: Settle what? 
Chandler: The Jamestown colony of Virginia. You see King George is giving us the land.

 

Chandler: But I didn't get to shake my belly like a bowl full of jelly!

 

Rachel: Chandler wrote something about me on that paper and I want to see it! 
Ross: Chandler isn't that the short story you were writing? 
Rachel: Short story? And I'm in it? I want to read it! 
RossJoeyChandler: NO! 
Joey: Why don't you read it to her? 
Chandler: It was summer... and it was hot. Rachel was there... A lonely grey couch..."OH LOOK!" cried Ned, and then the kingdom was his forever. The End.

 

Rachel: Off to see young Ethan? 
Monica: Thank you. 
Joey: How young is young Ethan? Young? 
Monica: He's... our age. 
Chandler: When we were? 
Monica: Okay, he's a senior in college. 
Ross: College? 
Chandler: Whoa! And this manchild has no problem with how old you are? 
Monica: No, of course not. it's not even an issue. Cause I told him I was 22. 
Rachel: What? 
Monica: Oh, I can't pass for 22? 
Phoebe: Well, maybe 25-26. 
Monica: [getting annoyed] I am 26. 
Phoebe: There you go.


REUNION

FREAKS & GEEKS REUNION!
Lägger bara upp del 1, ni får leta efter resten själva ;)
Och förlåt att det blir många videos idag ;)

Jag älskar mobbning


Tänkvärt

Kanske världshistoriens bästa citat, vill typ ha det på min vägg:

When I get sad, I stop being sad, and be awesome instead... True story

Vem är vem?

Vem har tagit vems roll? Karaktärerna i den gamla och nya serien är ganska olika, men såhär skulle nog jag dela in dem:

Adrianna är Donna





Silver är Brenda




Annie är Andrea





Naomi är kelly





SÄSONG 5!!!!

Å jag är så glad att det går så bra för The big Bang Theory och snart snart snart börjar säsong 5! Och vi minns väl alla hur säsong 4 slutade...
Säsong 5 har premiär den 22 september i USA.

Fortsättning efter slutet

När serier slutar så fortsätter dem ibland i en annan form. Buffy fick t.ex. en animerad serie. The 4400 slutade väldigt oväntat och man fick inget ordentligt slut. Det finns därför också två böcker som fortsätter serien (eller det kanske finns fler). Jag har dem hemma, men jag kan inte bestämma mig för om jag vill läsa dem eller inte.
Jag gillar ändå slutet, även om jag blir jättesugen på fortsättningen så är det lite fint att det stannar där. Jag blir galen på att inte veta vad jag ska göra. Men jag låter bli så länge i alla fall ;)

Charisma & James i Supernatural

Supernatural går nu in på sin 7 säsong och i 5 avsnittet kommer vi att få besök av några kända små filurer från Buffy the vampire slayer. Charisma Carpenter (Cordelia) och  James Marsters (Spike) kommer här att spela ett gift par. Roligt att se dem spela ihop och förmodligen roligt för skådespelarna själva att få en liten reunion.

Spoiler Grey's

Jag vet inte hur mycket spoiler det här är egentligen men det har i alla fall inte hänt ännu ;)
Shonda Rhimes har flera gnger sagt att det finns vissa saker hon skulle vilja testa, eller en idé som inte riktigt fått plats ännu men som hon länge velat göra. En av dessa idéer var musikalavsnittet. Jag skulle gissa att ett annat också var det när de i säsong 6 försöker lista ut vem som dödat en pasient genom att se scenariot ur olika personers ögon.
Nu, i säsong 8, kommer ett till. De ska nämligen göra ett All boys avsnitt. Jag vet inte riktigt hur det kommer att gå till, men tydligen ska de kvinnliga karaktärerna synas lite i bakgrunden (om jag förstått det rätt) och jag tror också att det längre fram ska komma ett All girls avsnitt. Rolig idé!
Jag är sjukt taggad! :)

Bara för att jag inte orkar skriva något annat


TBBT - as kids

Ja, The Big Bang Theory har/har haft många barn skådespelare med sig (eller några stycken i alla fall):

Kaley Cuoco (Penny) spelar här en ung Ellen Degeneres (Världens sötaste video!):

Johnny Galecki (Leonard) och Sara Gilbert (Leslie Winkle) spelade ett tonårspar serien Roseanne:

Mayim Bialik (Amy Farrah Fowler) spelade rollen som Blossom i serien med samma namn:

Haaave you met Ted?


Ellen Pompeo gästar Vänner

Serier som har spin off serier gör ju ofta det vi kallar för Crossovers. Karaktärerna hoppar lite då och då över till varandras serier. Men det var egentligen inte det jag skulle prata om. Utan när skådespelare kända från en serie besöker en annan.
Här är Ellen Pompeo (Meredith Grey) I Vänner (tyvärr går den inte att ha här men en länk kommer i alla fall):
http://www.youtube.com/watch?v=r19wjqKDGhM

Conchita Campbell as Maia Skouris

Det kan vara (Läs: DET ÄR)  lite spoilers men här kommer lite klipp med Maia Skouris

Buffy säsong 7

Jag har som sagt bara sett 6,5 säsonger av Buffy. Å jag måste ärligt säga att det inte är för att jag inte haft tid. Jag har bara känt att det funnits roligare saker att kolla på. Å så tror jag alla serier har, en liten down period, som inte är lika bra som de andra.
Jag hoppas verkligen att slutet är bra som faan nu, annars hade det kanske varit bättre att sluta efter 6 säsonger, för det hade varit ett väldigt vackert slut. Men vi får se, jag är ju som sagt inte klar än ;)

GA, l Love You

Grey's Anatomy har tappat massa tittar under åren. De har fortfarande väldigt många tittare men deras storhetstid är förbi för länge sedan. Jag kan förstå det, serien är inte lika bra som den har varit. Men jag tycker om den fortfarande. Och den har sina moments, många till och med.
Men anledningen till att jag föll för serien i början var enkelheten. Alla såg inte perfekta ut hela tiden, men det behövdes inte heller. Man älskade karaktärerna och manuset var så mycket mer komiskt än det är idag. Nu låter jag jättenegativ, jag vet. Men ibland frågar jag mig själv varför jag älskar serien så mycket som jag gör för jag kan inte riktigt förklara det.
Den är alldeles för amerikansk egentligen för att jag ska kunna tycka om den. Men nör jag går tillbaka, även bara för att se ett litet klipp, så förstår jag igen varför jag älskar den så mycket. För den är genial. Å då gör det ingenting att den i bland är så amerikansk att man vill kräkas över tv:n. För den har redan vunnit mitt hjärta för länge sedan.
Och ja, jag är fullt medveten om att det här inlägget är lika amerikanskt som Extreme Home Makeover...men sånt kan också vara fint ibland.

Hittade lite fler auditions


Wich Sex and the City girl are you?

Jag är tydligen mest lik Carrie, vem är du mest lik?
http://www.blogthings.com/whichsexandthecityvixenareyouquiz/

Peter Griffin top 10

Jag vet att det blir mycket klipp idag MEN Peter griffin gör sin top 10 list om vad han vill säga om USA:

Jim Parsons & Neil Patrick Harris

Jim Parsons vinner sin första Golden Globe för rollen som Sheldon Cooper i The Big Bang Theory:

Neil Patrick Harris (How I Met Your Mother) som leder Emmys 2010 hejar på Jim bakifrån scen när han vinner även denna:
Dem är båda helt fantastiska skådespelare och jag blir så glad att de hejar på varandra :D

90210 från hat till kärlek

Ett av mina största problem med att blogga här är att jag aldrig kommer ihåg vad jga har agt och inte. Det här är ett sådant läge så har jag redan skrivit det här inlägget så ber jag om ursäkt. URSÄKTA MIG!

 

Men jag tycker ju om 90210. Första säsongen var jag skeptisk men fortsatte mest kolla för att det alltid slutar med en cliffhanger. Och för att jag fastnade för karaktären Silver. Men sen hände det något, säsong 2 var faktiskt rätt bra. Jag gillade det inte längre bara p.g.a det var dåligt utan började tycka väldigt mycket om serien på riktigt och karaktärerna växte alla fram till karaktärer man verkligen fastnar för.

 

I säsong 2 började också de gamla karaktärerna försvinna, vilket var skönt enligt mig. Jag älskar den gamla serien också. Sådan himla nostalgi till 90-talet. Men jag vill inte se det här som en ny och sämre version av den, jag vill se det som en egen serie (lite samma problem som jag har med spin off serier, vilket det här väl är på ett sätt också). Å nu känns den som en ny serie och jag är taggad inför säsong 4 som har premiär 13 september i USA.



Antal nomineringar ändras igen!

Det här kanske är ganska gamla nyheter, men jag visste inte om det, så jag tänker informera om det ändå. Till oscarsgalan 2010 ändrades antalet nomineringar från 5 till 10. Detta för att storfilmerna som inte har lika högt kulturellt kapital (herregud vad har ttp gjort med mig, som inte anses lika "fina" och "konstnärliga") också ska ha en chans att bli nominerade om det är en riktigt bra film.

Inför galan 2012 har dock reglerna ändrats igen. Det kommer nu vara ett okänt antal nomineringar mellan 5 och 10. Hur många det blir får man reda på samtidigt som man får reda på vilka som är nominerade. Enligt mig är det här bättre. För jag kan förstå att man ändrade från början. Enligt min vän Mario var det på grund av att folk blev upprörda då Batman Begins (tror jag det var) inte fick en nominering. Men 10 är väldigt mycket och det blir lätt att man måste fylla ut med filmer som inte förtjänar en nominering egentligen. Men är det bara 5 förtjänar en riktigt bra film att bli utan nominering för att det var ett bra filmår.
För nej, det är inte bara att vinna som räknas. En Oscarsnominering är viktig och det spelar faktiskt roll om man får en eller inte. På det här sättet kan de alltså nominera så många som de själva tycker förtjänar en nominering. Bra och taktiskt val tycker jag!

Laura Allen

Som jag skrev tidigare när jag berättade om Awake så älskar jag skådespelerska Laura Allen. Både i hennes karaktär som Beth i Greys Anatomy men framför allt som Lily i The 4400 (hon har ju såklart varit med i mycket annat, All My Children och Mona-Lisas leende bl.a men det är därifrån jag känner henne). Hon är så himla vacker och trovärdig och bara i trailern för Awake kände jag YES, det här kommer bli bra. Hon kommer bli bra!

Om jag skrev en egen tv-serie och fick in den i usa (haha dream om) så skulle hon absolut vara en som jag skulle få på en audition, om jag skulle ha en roll som passar såklart ;)

Jag längtar till hösten!!!

Inte till hösten as in typ regn och kyla och alldeles för mycket vind. Men jag längtar tills alla min a favvisar börjar igen, jag vill ju se hur det går. Inte minst How I Met Your Mother!

 

Spoiler alert

Lily är ju gravid! Jag är så taggad på det, det kommer bli sjukt kul att se hur de hanterar det!

I början av tänkte jag ”Ohhh undra vad de blir för något!” sen insåg jag att i säsong 5 så säger dem att Marshall slutar röka när deras son föds. Och visst, de kan få en flicka och sedan slutar han röka när deras andra barn föds men det känns ju inte så troligt. Det är ju lite taskigt i så fall, men det skulle vara lite roligt… och oväntat.

 

Måndagen den 19 september kommer How I Met Your Mother tillbaka med sin 7 säsong i USA.


Angel

En av karaktärerna i Buffy fick efter 3 säsonger en egen serie, Angel. Serien fick totalt 5 säsonger, och kan man lite matte så kan man snabbt räkna ut att den slutade ett år efter Buffy som hade totalt 7 säsonger.

Jag har inte sett serien men funderat på om jag ska börja. Om inte annat gillar jag introlåten ;)

Blir säsong 8 den sista?

Det har varit väldigt snack det här året när det kommer till Grey's Anatomy. Alla originalskådespelares kontrakt går nämligen ut efter säsong 8 som börjar nu i september. Det är alltså inte säkert om serien kommer att ha en 9e säsong och även om den inte har det så är det inte alls säkert att våra älskade Meredith, Derek, Alex, Bailey & Webber kommer att fortsätta.

 

 

Både Patrick Dempsey (Derek Shepherd) och Ellen Pompeo (Meredith Grey) har sagt att de inte vet ännu om de kommer att välja att fortsätta serien. Även Justin Chambers (Alex Karev) har nyligen gått ut och sagt samma sak. Jag tror inte vi kan vara säkra med någon av originalkaraktärerna faktiskt. På Shonda Rhimes, som skapat serien, låter det som att hon vill fortsätta serien oavsett om inte originalen väljer att stanna kvar i serien.

 

 

Men en Grey's Anatomy utan Meredith Grey, går väl inte ens? Jo, vi har ju lillasyster Lexie som nog i så fall skulle ta över huvudrollen. Inget ont om Lexie, men jag skulle föredra om våra favoriter stannar serien eller att man faktiskt tar beslutet att lägga ner serien. 8 säsonger är ändå ganska mycker och även om jag fortfarande älskar serien så är den inte i närheten av vad den var i början.

 

 

Men väljer Shonda att fortsätta serien utan våra favoriter så tänker jag ge den en chans ändå. Vem vet, det kanske är det serien behöver för att återfå sin gamla fina glans. Det är ju ändå fantastiskt många fina karaktärer i serien kvar, det går man inte glömma bort!

 

 

Egentligen spelar det ingen roll, jag tänker njuta av säsong 8 å sen får vi se vad som händer :)



Friendsgänget 2011


Jennifer Aniston:
Jennifer kommer i 2011 ut med tre filer: Just Go With It, Horrible Bosses & Wanderlust.


Courteney Cox: I höst börjar 3:e säsongen av Courteneys populära serie Cougar Town. Hon här även hunnit med att göra Scream 4 och varit med i Lisa Kudrows serie Web Therapy där hon spelar Serena Duvall.
Lisa Kudrow: Lisa Kudrow är nu aktuell i sin nya improviserade Webbserie Web Therapy där hon spelar terapeuten Fiona. Hon är också en av producenterna för den amerikanska versionen av Who Do You Think You Are.

Matthew Perry: Även vår kära Chandler har haft en egen serie, Mr. Sunshine. Tyvärr blev det i maj beslutat att serien skulle läggas ner efter bara en säsong. Han har även hunnit med ett avsnitt av serienn Childrens Hospital.
David Schwimmer: David har varit gäst i den brittiska tv-serien Come Fly With Me, där han spelat sig själv. Han håller just nu på att dubba rösten som Mellman i Madagaskar 3.
Matt LeBlanc: Har gjort sin första säsong av serien Episodes där han spelar en av huvudrollerna. Serien kommer tillbaka för sin andra säsong i början av 2012.

Linda Cardellini


Finaste Charlotte


Charlotte: Is your vagina listed in the New York City guide books? Because it should be - hottest spot in town. Always open

 

Charlotte: He raped my face! I'm never seeing him again!

 

Charlotte: It takes half the amount of time you dated someone to get over them

 

Charlotte: I Cursed the day you were born!


Cutest couple ever!


Auditions

Nick Andopolis (Jason segel):
Lindsay Weir (Linda Cardellini):

Buffy trailer

Buffy är en av mina nya 2011 års kärlekar och jag måste säga att det är en av de bästa serierna jag vet (har dock bara sett 6,5 säsonger av 7 så jag vet inte ens hur det slutar) men jag ääääälskar serien.
Så här är en trailer:
Och här är ett tips: Du som inte har sett den se den....och helst imorgon.

I'm not the mother...

Victoria:


Robin:


Stella:


Karen:


But who is?

Grey's Anatomy sneak peek season 8

Det blir mycket Grey's idag, MEN......MEN...här är en sneak peek från säsong 8!! AHHH!

Grey's om Twitter

Jag tyckte twitter var en extremt onödig grej tills jag insåg att jag kan ju följa en massa coola människor. Och några av dem är från min lilla älsklingsserie Grey's Anatomy.

Kevin McKidd: TheRealKMckidd
Sarah Drew: SarahDrewsGreys


Jessica Capshaw: JessicaCapshaw


Jesse Williams: Jessewilliams_
Shonda Rhimes: ShondaRhimes

Tom & Diana

En viktig del av tv-serier är karaktärer. och framförallt karaktärers relationer till varandra. Ofta är det relationer fram och tillbaka och det kan vara fantastiskt men det brukar adrig ta mer än en säsong innan de två man vet är attraherade av varandra gör något åt det.
Men så är inte fallet i the 4400. Tom och Diana har en fantastiskt vacker relation till varandra. Man vet att det finns något där, men de utvecklar det inte så mycket (i alla fall inte i början) å det skapar en intressant och etremt vacker vänskapsrelation. Som jag tycker väldigt väldigt mycket om.

Mr Big



Mr. Big: Ever Thine, Ever Mine, Ever Ours.

 

Carrie Bradshaw: I have a huge favor to ask: I want you to know my friends better. 
Mr. Big: I know your friends just fine. Charlotte is the brunette, Miranda is the redhead, and Samantha is trouble.

 

Mr. Big: Hey, have you got a light?
Carrie: I quit.
Mr. Big: Aw, we always used to share a cigarette together.
Carrie: We did a lot of things that were bad for me together.

 

(Carrie calls Mr. Big because she's lonely)
Mr. Big: Is this who I think it is?
Carrie: Who do you think it is?
Mr. Big: Princess Grace of Monaco.
Carrie: She's dead.
Mr. Big: So you can imagine my surprise.

Big: So, how are you?
Carrie: Great!
Big: And Daniel Boone, is he a nice guy?
Carrie: His name is Aidan.
Big: Where's your sense of humor?
Carrie: Where's your wife?
Big: Guarding her bid on a silent acution. She's got her eye on a beige chair. Everything in my apartment is now beige. Beige, is bull s**t.
Carrie: I thought you wanted beige?
Big: Yea, well, it doesn't quite fit.

Carrie: You said that you love me?
Mr Big: I do!
Carrie: Then why does it hurt so f**king much.


Leonard and Penny


Phoebe Buffay


Phoebe: They don't know we know they know we know. And Joey, you can't say anything. 
Joey: Couldn't if I wanted to.

 

[Phoebe is cutting Monica's hair] 
Phoebe: Relax, I know what I'm doing, this is how HE wears it. 
Monica: How who wears it? 
Phoebe: Demi Moore 
Monica: Demi Moore is not a he. 
Phoebe: Well, he was HE in ARTHUR and in 10, eh. 
Monica: THAT'S DUDLEY MOORE., I said I wanted it like Demi Moore. 
Phoebe: Oh, OH. 
Monica: OH MY GOD. 
Phoebe: I'm sorry, I'M SORRY. Which one is Demi Moore? 
Monica: SHE'S the ACTRESS, who was in DISCLOSURE, INDECENT PROPOSAL, and GHOST. 
Phoebe: Oh! Oh, she's got gorgeous hair. 
Monica: I KNOW.

 

Phoebe Buffay: A house for dolls. That's great. When I was growing up I had a barrel. 
Joey: You had a barrel for a doll house? 
Phoebe Buffay: No, just a barrel.

 

[Phoebe changes her name after marrying Mike] 
Monica: Hello, Miss Buffay. 
Phoebe: Oh, that's not my name any more. 
Monica: Oh, you changed it? Congratulations, Mrs. Hannigan. 
Phoebe: No, that's not my name either. 
Monica: What did you change your name to? 
Phoebe: Princess Consuela Bananahammock. 
Chandler: That's what we were gonna name the baby.


Världens sötaste Jim Parsons


Adrianna Tate-Duncan

Snart är det dags för säsong 4 av 90210. Men jag måste säga att jag är sjukt besviken på hur säsong 3 slutade. Spoiler alert!


Jag tycker om karaktären Adrianna, verkligen. MEN jag blev sjukt besviken när hon inte tog sitt liv i slutet. Det hade varit ett mer häftigt och oväntat slut. Nu vart det liksom… spännande.… spännande…eller nej. Inte spännande.

 

Det hade även varit mer intressant för de andra karaktärerna, speciellt Silver. Hon skulle ha lagt det på sina egna axlar.

 

Ett fegt slut med andra ord. Är det någon som håller med?

 



Family Guy Quotes

Meg: I just want to kill myself I'm gonna go upstairs and eat a whole bowl of peanuts.
(Lois and Peter stare in silence)
Meg: I'm allergic to peanuts. 
(Peter and Lois keep staring)
Meg: You dont know anything about me. (runs upstairs)
Peter: Who was that guy?

 

Auctioner: Our first item is a pair of panties confiscated from a prostitute. 
Quagmire: Fifty bucks. 
Auctioner: She had nine STDs. 
Quagmire: Forty-five bucks. 
Auctioner: And when we caught her she wet herself. 
Quagmire: Fifty bucks.

 

Lois: Peter,why are we stopped?
Peter: Yeah, I'll have three cheeseburgers...
Lois: Peter for God's sakes she's havin' a baby!
Peter: Oh that's right...and a kid's meal... and uh,I, I guess I'll have fries...if I have fries is anyone else gonna have any? Cuz,uh I don't wanna be the only one eatin' them... I'll feel like a fatty.

 

Peter: Oh my god, Brian, there's a message in my Alphabits. It says, 'Oooooo.'
Brian: Peter, those are Cheerios.

 

Peter - I'm afraid I have some very bad news, your wife's gonna be a vegetable. You're gonna have to bathe her, feed her, and care for her for the rest of your life. 
Guy - OH MY GOD!
Peter - No no no, I'm just kiddin. She's dead.


Xander Harris

Dags för huvudroll nummer 3 :)

A place in time

So long ago, Another life
I could feel your heart beat
It's not a dream, remember us
I can see it in your eyes

We'll find a place in time
A place in time beyond the sun

We'll find a place in time
A place in time to call our home

Don't bother sucking up I already hate you and that's not gonna change


HIMYM pictures


Awake

I höst kommer en ny serie på Nbc som heter Awake. Jag är sjuuukt taggad på den här serien!

 

Den handlar om en man som tillsammans med sin fru och son är med om en bilolycka och hans hjärna skapar sedan två olika världar. En där hans fru dör men hans son överlever, och en där hans son dör men fru överlever och han har ingen aning om vilken som är verklig.

 

Det är dessutom väldigt bra skådespelare med! Huvudrollen, Michael Britten kommer att spelas av Jason Isaacs aka Lucius Malfoy från Harry Potter filmerna!

 

Och hans fru kommer att spelas av en av mina absoluta favoritskådespelerskor Laura Allen som vi sett både som rollen Lily i the 4400 men också som Dr. Owen Hunts (Kevin Mckidd) före detta fästmö Beth i Grey's Anatomy.

 

Om jag bara ska börja se en ny serie i höst så kommer det att bli denna! Jag hoppas verkligen att de kan göra något riktigt bra med den här storyn!


Because I'm stupid!

Leonard: What would you be if you were attached to another object by an inclined plane, wrapped helically around an axis?
Sheldon: Screwed.
Leonard: There you go.

 

Sheldon: Scissors cuts paper, paper covers rock, rock crushes lizard, lizard poisons Spock, Spock smashes scissors, scissors decapitates lizard, lizard eats paper, paper disproves Spock, Spock vaporizes rock, and as it always has, rock crushes scissors.

 

Sheldon: Why are you crying? 
Penny: Because I'm stupid! 
Sheldon: That's no reason to cry. One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad.

 

Sheldon: I made tea. 
Leonard: I don't want tea. 
Sheldon: I didn't make tea for you. This is my tea. 
Leonard: Then why are you telling me? 
Sheldon: It's a conversation starter. 
Leonard: That's a lousy conversation starter. 
Sheldon: Oh, is it? We're conversing. Checkmate.

 

Howard: Well, she's free to examine my briefs (about Sheldon's sister).
Leonard: Howard!
Howard: I know! I'm disgusting. should be punished. By her. Oh, look I did it again.

 

Wolowitz: Sex is never the way I dreamed it was going to be.
Raj: Because in your dreams, you're a horse from the waist down.


...och kevin Mckidd!

Tydligen fyller ni år på samma dag så grattis till dig med såhär en kvart innan det är för sent!

Grattis JCap!

Grattis på födelsedagen Jessica Capshaw! <3

90210 - Gag reel


Sarah Jessica Parker


fake accent university


Hi!


FYI

Teen choice awards 2011 ligger uppe i bra kvalité på youtube, om man vill titta :)

Lindsey loses it


HIMYM quotes

Lily: Hey. I'm just sitting here. Wearing my ring. My beautiful ring. Kinda makes wearing other stuff seem wrong. Like... my shirt. Kinda don't wanna wear my shirt any more. Or my underwear. Oh, that's right, I'm not wearing any.

Marshall: [stops working and looks at Lily] No underwear?

Lily: Not even slightly.

[Camera pans to show Ted is in the room]

Ted: Guys...boundaries!

 

 

Ted: Five bucks says she still wants Marshall.

Robin: You're on.

Ted: Five AMERICAN bucks.

Robin: Dammit!

 

 

Marshall: There's no meat.

Lily: There's no alcohol.

Marshall: It gets worse—I am 90% sure that guy you were talking with used to be lead singer of the Spin Doctors.

 

 

Lily: Fort Lager Dale, get it?

Marshall: Minne Cider, get it?

Lily: Aspen Yards Ale, get it?

Marshall: Actually, no.

Lily: Me neither. I was hoping you would.

 

Marshall: Where does this girl live?

Robin: We're talking about a girl who got Barney Stinson to actually commit… I'm guessing Narnia.

 

[The gang reads the SNASA con]

Woman: Wow, you're an astronaut?

Barney: [hushes woman] I'm actually in a top-secret government space program, called Secret NASA, or...SNASA.

Woman: Wow, SNASA.

Barney: Ah hmm..

Woman: Do you go to the Moon and stuff?

Barney: Well, not the moon you're familiar with, though I've been to_ the... Smoon.

Woman: Wow... The Smoon!

[Cuts back to the gang]

Robin: If you fall for that one, my heart breaks for you. I'm sorry, but you're a smoron.







Teen choice awards 2011

Ja, inatt gick ju Teen choice award av stapeln som i år leddes av söta Kaley Cuoco från Big Bang Theory. Enligt mig så var det kanske inte de roligaste som vann i de olika kategorier men det var ganska väntat att det är så tonåringarna röstar.

Det jag tock kan känna är lite roligt är att de serier och skådespelare som vinner, skulle aldrig vinna i den vanliga People Choice Awards, så nu får andra människor också lite uppskattning för sitt jobb. Den här galan innehåller miljontals kategorier men här kommer de som är tv relaterade:

Choice TV Show: Drama
Bones
Gossip Girl
House
Make It or Break It
The Secret Life of the American Teenager

Choice TV Actor: Drama
Penn Badgley, Gossip Girl
David Boreanaz, Bones
Chace Crawford, Gossip Girl
Daren Kagasoff, The Secret Life of the American Teenager
Hugh Laurie, House

Choice TV Actress: Drama
Emily Deschanel, Bones
Blake Lively, Gossip Girl
Josie Loren, Make It or Break It
Olivia Wilde, House
Shailene Woodley, The Secret Life of the American Teenager

Choice TV Show: Fantasy/Sci-Fi
Fringe
Smallville
Supernatural
Teen Wolf
The Vampire Diaries

Choice TV Actor: Fantasy/Sci-Fi
Joshua Jackson, Fringe
Jared Padalecki, Supernatural
Ian Somerhalder, The Vampire Diaries
Tom Welling, Smallville
Paul Wesley, The Vampire Diaries

Choice TV Actress: Fantasy/Sci-Fi
Nina Dobrev, The Vampire Diaries
Erica Durance, Smallville
Anna Paquin, True Blood
Crystal Reed, Teen Wolf
Anna Torv, Fringe

Choice TV Show: Action
Burn Notice
Chuck
Hawaii Five-O
NCIS: Los Angeles
Nikita

Choice TV Actor: Action
Jeffrey Donovan, Burn Notice
Daniel Dae Kim, Hawaii Five-O
Zachary Levi, Chuck
LL Cool J, NCIS: Los Angeles
Shane West, Nikita

Choice TV Actress: Action
Lyndsy Fonseca, Nikita
Linda Hunt, NCIS: Los Angeles
Grace Park, Hawaii Five-O
Maggie Q, Nikita
Yvonne Strahovski, Chuck

Choice TV Show: Comedy
The Big Bang Theory
Glee
iCarly
Modern Family
Wizards of Waverly Place

Choice TV Actor: Comedy
Ty Burrell, Modern Family
Steve Carell, The Office
John Krasinski, The Office
Cory Monteith, Glee
Jim Parsons, The Big Bang Theory

Choice TV Actress: Comedy
Miranda Cosgrove, iCarly
Kaley Cuoco, The Big Bang Theory
Miley Cyrus, Hannah Montana
Selena Gomez, Wizards of Waverly Place
Demi Lovato, Sonny with a Chance

Choice TV: Animated Show
American Dad
Bob’s Burgers
The Cleveland Show
Family Guy
The Simpsons

Choice TV: Personality
Christina Aguilera, The Voice
Tyra Banks, America’s Next Top Model
Adam Levine, The Voice
Jennifer Lopez, American Idol
Ryan Seacrest, American Idol

Choice TV: Reality Competition Show
American Idol
America’s Best Dance Crew
So You Think You Can Dance
The Voice
Wipeout

Choice TV: Reality Show
Jersey Shore
Khloe & Lamar
Kourtney & Kim Take New York
The Real World: Las Vegas
Secret Millionaire

Choice TV: Male Reality/Variety Star
Paul “Pauly D” Del Vecchio, Jersey Shore
Rob Dyrdek, Fantasy Factory
Lamar Odom, Khloe & Lamar
Mike “The Situation” Sorrentino, Jersey Shore
Brad Womack, The Bachelor

Choice TV: Female Reality/Variety Star
Laurieann Gibson, The Dance Scene
Chelsea Handler, After Lately
The Kardashians, Keeping Up with the Kardashians
Audrina Patridge, Audrina
Nicole “Snooki” Polizzi, Jersey Shore

Choice TV: Villain
Justin Bieber, CSI
Jane Lynch, Glee
Seth MacFarlane (as Stewie Griffin), Family Guy
Joseph Morgan, The Vampire Diaries
Ed Westwick, Gossip Girl

Choice TV: Female Scene Stealer
Dianna Agron, Glee
Katerina Graham, The Vampire Diaries
Jennette McCurdy, iCarly
Amber Riley, Glee
Sofia Vergara, Modern Family

Choice TV: Male Scene Stealer
Chris Colfer, Glee
Rico Rodriguez, Modern Family
Mark Salling, Glee
Eric Stonestreet, Modern Family
Michael Trevino, The Vampire Diaries

Choice Comedian
Ellen DeGeneres
Jimmy Fallon
George Lopez
Andy Samberg
Daniel Tosh


smelly cat

http://youtu.be/ETQfuzNGT58
Smelly Cat, Smelly cat what are they feeding you?
Smelly Cat, smelly cat it's not your fault...
They won't take you to the vet.
You're obviously not their favorite pet.
You may not be a bed of roses,
And you're no friend to those with noses.
Smelly cat, smelly cat what are they feeding you?
Smelly cat, smelly cat it's not your fault!

Mcdreamy


Spock is not impressed

Såg att Will Wheaton hade länkat till den här sidan på twitter för någon vecka sen och måste dela med mig av den! Helt fantastiskt roligt
http://spockisnotimpressed.tumblr.com/

Friends pictures


I'm Batman!


Bird is the word


Tonårsversionen

De ryktas om en ny Sex and the City film där man ska använda sig av nya skådespelerskor som spelar tjejerna som unga. I don't like that....

Hahaha <3


old vs. new


The people behind the voices

Seth Macfarlane:

Alex Borstein:
Mila Kunis:
Seth Green:
Seth Macfarlane:
Seth Macfarlane:

Barney in my heart


Bill :D


Shawn

Patrick Fleuger som spelar Shawn Farrell i The 4400 ser ju inte helt fel ut asså!

Buffy Summers


Let's Go to the Mall - Robin Sparkle


Community pictures


Meg, Brian & Stewie <3


The 4400 pictures


The Girls

Jag tror att en av de största anledningarna till att jag älskar 90210 är att jag älskar tjejerna i serien! Så här kommer ett inlägg till dem!


cdon.com

Cdon har just nu stor sommarrea på tv-serier!! :)

Communitytorka

Om ni upplever att community inte får lika mycket uppmärksamhet som vissa andra serier så är det för att ag helt enkelt inte har tid att titta. Jag har en halv säsong av Buffy the vampire slayer kvar, halva säsongen av Freaks & Geeks och tittar dessutom igenom hela Friends.

Community får helt enkelt inte plats. Å det är den som är lägst prioriterad i mitt liv. Så är det väldigt tyst om Community så är det därför :)

Willow Rosenberg

En av de bästa karaktärerna någonsin! <3

James Franco

Jag känner mig så kluven till denna männsika. Jag såg först 127 timmar och tyckte att han var otroligt begåvad (och snygg men det hör faktiskt inte hit). Tyckte rätt mycket om den filmen och mycket (om inte iprincip allt)var p.g.a. honom. Han verkligen lyfte hela filmen, att göra en sådan betydande och enam roll är mycket krävande för en skådespelare och jag var mycket imponerad över hans insats.

När jag sedan hörde att han skulle vara "host" på Oscarsgalan blev jag överlycklig. Jag tänkte att det förmodligen skulle bli väldigt bra och var taggad på att se honom mer som sig själv (även om man såklart går in i en roll i sådana här sammanhang också, men det blir ju inte på samma sätt). Men jag tror inte jag var den enda som var besviken på honom. Fy sjutton vad tråkig han var! Jag satt där mitt i natten och tänkte hela tiden för mig själv "sover han?". Det var faktiskt skamligt dåligt måste jag säga och han såg inte ut att bry sig överhuvud taget. Men det gjorde han ju förmodligen, han var antagigen jättenervös men ändå! Lite energi måste man väl visa om man ska leda en sådan stor gala.
Nu har jag ju som sagt börjat följa Freaks & Geeks (Eller nollor & nördar, haha kommer aldrig kunna släppa det) och där är han ju också jättebra! Vad är det med denna människan? Hade han bara en fruktansvärt dålig dag eller är han bara världens tråkigaste som privatperson?
Jag känner att jag måste titta runt lite efter intervjuer och sånt på den här mannen. Återkommer på detta ämne när min efterforskning är "klar"...

RSS 2.0