Field trip mystery vs history

Det är alltså namnet på de senaste två avsnitten av HIMYM. å jag måste säga att jag är lite besviken. Visst det är ju alltid bra, men inte alls lika bra som de kan vara. Tråkigt, hoppas nästa avsnitt är bättre. Vill inte att serien ska bli sämre för säsong 6 var ju så jäklans bra! Men jag tror de kommer i kapp. Snart kan de ju börja spela ännu mer på graviditeten :)
Jag hoppas att de steppar upp sitt game (hehe svenglish) snart, det är ju bra ändå men de kan så jäkla mycket bättre!

Här är den!


Ellen degeneres

Det är många tvseriesmänniskor i Ellen Degeneres framöver. Här kommer alyson hannigans intervju som gick i veckan. I torsdags var även Kaley Cuoco med men jag har inte lyckats hitta den :/ så fort jag gör det så publicerar jag den här.


veckouppdatering

länge sen nu, ursäktar för det. Tänkte att jag lite snabbt ska gå igenom de serier jag sett i veckan:

How I Met Your Mother The stinson missile crisis: I detta avsnitt fick vi följa Robin som träffar en psykolog då hon misshandlat en annan kvinna. Hon berättar då för psykologen (Kal Penn - Kumar från Harold & Kumar filmerna som även Neil Patrick Harris medverkar i) hur hon saknar Barney och hur jobbigt hon tycker det är att Barney är så kär i Nora, och såklart förklarar hur det kommer sig att hon besöker denna psykolog (hon gör alltså inte detta frivilligt). Hon berättar också om de andra tre karaktärerna, där lily tycker att Ted är för involverad i hennes graviditet. Något han gör för att han känner sig ensam och det leder till väldigt fina bilder på hur ted alltid varit en del av deras duo. Tex får man se dem som Salt, Peppar och Kummin. Hysteriskt kul! Vi får dessutom ännu en sneak peek till framtiden där vi får se en kort sekvens från när lily föder barn. Ser fram emot att se vad som händer i det avsnittet! How I Met Your Mother är en av mina absoluta favoritserie och hittills tycker jag att säsong sju fortsätter att leverera.
Ringer: Den här serien är den som förvånat mig mest det här året. Egentligen är den inte så bra, det är mycket som är lite sådär. Dialog, skådespeleriet ibland, musiken osv. Men ändå! Jag är helt besatt av storyn och jag tycker det är fantastiskt kul att följa. Jag undrar verklige hur det ska sluta. Den här är lite svår att förklara per avsnitt för man måste spoila så mycket då, men mitt tips är att ge den en ärlig chans. Den är värd det. Sarah Michelle Gellar är värd det!
90210: Allt har sin gång i den här serien. Det händer alltid massor med överdramatiska saker men det är kul att titta på. Vår allas Teddy ska ju sluta och det märks för han är aldrig med längre. Det är som han redan har slutat, fast kommer komma tillbaka och sluta "på riktigt". Jag kan inte säga att det gör mig så jättemycket faktiskt. Hade inget emot karaktären men kommer inte sakna den särskillt heller. Inget revolutionerande som hände i det här avsnittet egentligen, förutom att Max kom tillbaka. Det gillar jag, hoppas han får vara kvar ett tag nu! Eller ja, slutet var ju lite chockerande också, men det är det ju alltid...
Top Model All Star: Det som är så jäkla skönt med Top Model är att man alltid vet vad man får. I detta avsnitt gjorde de en audition för csi, vilket var trevligt. En av dem får vara med i csi, sjukt stor grej ju. Man blir nästan lite avundsjuk. Kayla som är en av mina favoriter fick någon hjärtgrej och fick åka ambulans till sjukhus och det visade sig att hon har cardiac arrhythmia, alltså, jobbigt för hennemen hon lyckades ändå prestera och höll sig kvar i tävlingen. Camille åkte ut och jag kände lite som Gert Fylking "ÄNTLIGEN". Vissa där är så tråkiga och jag vill ha ut dem. Några jobbiga kvar, men alla de bästa (Allison, Laura & Kayla och lite Dominique & Lisa) är kvar.
Up All Night: Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om den här serien. Den är ändå ganska rolig, men inte alls i klass med Big Bang & HIMYM. Men den är rolig och de är duktiga skådespelare med.  I just det här avsnittet ska de köpa en ny bil ;) Det är nog ingen serie jag kommer se om och om igen, men jag tänker definitivt fortsätta titta!
Grey's Anatomy: Grey's har de senaste åren börjat experiemtera lite med olika annorlunda avsnitt. De har gjort Musikalavsnitt, ur allas olika synvinklar, en timeloop m.m. Nu var det dags för ett avsnitt i männens anda. Vi fick nu följa de manliga karaktärernasom vi normalt sett brukar följa Meredith & Christina. Idag med mycket fokus på Jackson och Alex, vilket var roligt. Min spontana tanke var, varför? Vi följer väl alltid alla lika mycket. Men nej nej nej vad fel jag hade. Det är nog först nu som jag inser hur lite fokus det faktiskt är på de manliga karaktärerna och deras relation till varandra. Det var roligt att se och jag är glad att jag nu känner dem lite bättre. Dem håller ju dessutom på att välja vad för typ av kirurgi de ska inrikta sig på. Spännande att se vad alla väljer tillslut. Fast jag tror jag vet de flesta redan. Hur som helst, kul idé coh ett bra och intressant avsnitt av Grey's och det tackar vi för :)

The Big Bang Theory: Big bang är en sådan serie där man också vet vad man får. De levererar på en ganska jämn nivå. Idag hade Sheldon bestämt sig för att alla hans beslut skulle tas av två dungeons and dragons tärningar. Väldigt roligt. Raj gick ut med Pennys kompis som var döv. Vilket ju såklart passar Raj ganska bra. Hans föräldrar var med också, vilket jag älskar mer än allt. Hans pappa är fantastiskt rolig. Jag vill ha en sådan pappa! Leonard var inte med mycket alls faktiskt och Howard var mest tolk till Raj. Som sagt bra avsnitt, men inte något wow moment!
Sådär, där fick ni en liten uppdatering av mina åsikter ;)

schmosby the remix

jag vet att det blir typ 99% himym these days men faaan vad de levererar i säsong sju! Det här är från säsongspremiären!

RSS 2.0