säsongerna so far...

How I Met Your Mother: Jag hade väldigt höga förväntningar på säsong 7 när den började men kände mig snabbt besviken. Några av avsnitten i säsong 7 är bland de sämsta i serien. Men så finns det guldkorn. Som Schmosby the remix tex. Som ändå gjorde att jag tyckte mycket om säsongen. Men sen hände något, det nådde sin tidigare glans igen och de senaste 5-6 avsnitten har varit riktigt bra. Så jag hoppas de håller den nivån nu och att lily blir mer prioriterad, hon har inte gjort nästan något alls hittills i säsongen. Vilket är synd, för jag gillar henne. Är sjukt taggad på att serien drar igång igen i början av nästa vecka :)

Ringer: Som jag sagt tusen gånger tidigare, det finns väldigt mycket brister hos den här serien. Den är ganska B, men jag bryr mig inte för jag vill bara veta vad som händer! Dock börjar inte Ringer igen förrän i slutet av januari så jag får vänta ett tag till, tyvärr. Men jag vill verkligen veta hur allt går, speciellt sedan när bridget får reda på Shiobahns existens.
90210: Kan inte säga att jag ser fram emot 90210 så jättemycket men den är mysig så det är lite mysigt att titta på. Men den har en intrig som känns ganska tjatig och den utvecklas inte så mycket. Men som sagt, mysig att titta på.
The big bang theory: Jag tycker säsong 5 håller samma nivå som tidigare säsonger, vilket är väldigt bra. Älskade avsnittet med fågeln haha. Åhh jag saknar Sheldon, behöver mitt big bang theory på fredagsmorgonen!!
Grey's Anatomy: Förra avsnittet av grey's var ju sjukligt spännande. Allt bara vändes uppochner på ett sätt som bara Shonda Rhimes kan göra. Något jag älskar. Så på torsdag får vi äntligen se vad som hänt med alex och Meredith. Och framför allt hur Teddy ska reagera på allt som hänt. Ska bli spännande att få lite mer djup i hennes karaktär. Tycker nämligen jättemycket om Kim Raver, och Teddy såklart!

2012

I nästa vecka börjar ju alla bra serier igen! (eller vissa nästnästa) tänkte fira det och det nya året med att göra ett litet inlägg om vad jag tycker om säsongerna, so far. So stay tuned

The end of an era

Jag är nu typ klar med mitt vänner marathon. Jag började nämligen (av någon anledning) med att se säsong 9 och 10. Körde lite star wars där :P Å nu är jag tillbaka på säsong 9. Känns bra att äntligen kunna säga att jag sett alla avsnitt av vänner. Nu vill jag egentligen se om Buffy, för jag har inte sett säsong 7 (bara sista avsnittet). Men vill köpa boxen först. Så himla mycket mysigare att se på dvd än på nätet.

OCH OCH OCH, apropå det. Fick TBBT säsong 4 i julklapp. Så jag kanske börjar med den så länge. Mysigt att ha den på dvd ju!

Lågt.

Jag är ganska usel på att updatera för tillfället men jag jobbar väldigt mycket och alla mina serier har paus så det finns inte så mycket att berätta om. Men snart (23e) ska jag på snabbvisit i sthlm och på vägen lär det bli en del Vänner i alla fall. Håller ju på och hollar igenom hela och är på säsong 5 nu. Har precis sett The One where everybody finds out. Man måste bara älska det avsnittet.
SNART ÄR DET JULAFTON! Jag behövde bara få skrika ut det, jag älskar nämligen julen!

Alyson preggers

Japps, Alyson Hannigan (Lily HIMYM, Willow Buffy) ska nu vara gravid. Och denna gången kan hon nog inte skylla på att hon ätit för mycket och om jag har förstått det rätt så ska det också vara bekräftat.
Bild stulen från: http://calirealestate.visibli.com/

Det rullar på....

mitt Vännermarathon alltså. Och det är ungefär det som händer på tv-seriesfronten just nu, så har lite svårt att uppdatera. Men har nu kommit till detta fantastiska avsnitt:

Amazing race

Har precis sett finalen av senaste Amazing race. Även om mina favoriter åkte ut i förra avsnittet så var det välförtjänta vinnare i år. Och det är alltid roligt att se finalavsnitten tycker jag. När allt slit plötsligt är värt det (för ett lag i alla fall). Jag skulle jättegärna vilja vara med i det programmet. Fatta vad kul att resa runt coh tävla sådär. En perfekt tävling för mig. Den påminner lite om avsnittet Subway Wars från HIMYM. Något jag tänker utföra någon dag. Springa runt i stockholm och hitta olika saker/platser.
Å nu fick jag värsta inspirationen att dra igång något sådant. Fettkul!

Lista

Alla har ju sina egna favoritserier och sina favoritskådespelare. Ibland börjar jag tänka "å tänk om dessa gjorde en serie ihop" så nu tänker jag göra en liten lista (Och nej detta innebär inte att jag vill att de serierna de för tillfället är med i ska läggas ner) Här kommer de:


Jim Parsons
Alyson Hannigan

Laura Allen


Ian Somerhalder


Kate Walsh


Jennifer Aniston


Peter Krause


Michael C. Hall


Sarah Chalke


Ellen Pompeo


Har jag glömt någon?

Dexter

Jag håller på och kollar upp lite nya serier jag kan bli besatt av. Just nu håller jag dock på att se om hela Vänner (är bara på början av säsong 3 än så länge) så det lär ta ett litet tag.
Men en serie jag verkligen blivit taggad på är Dexter. Den verkar så jäkla bra! Och som stort Six Feet Under fan är jag ju lite kär i Michael C. Hall. Han är snygg, sexig och sjukt duktig skådespelare! Dessutom har serien ett väldigt bra intro och han mördar folk. Ett vinnande koncept helt enkelt!

Längtan

Jag har sagt det förr och jag säger det igen...

Jag längtar helt sjukt mycket på att serien Awake ska börja! Jag är så taggad! Har saknat Laura Allen på tv så himla mycket! Och hela storyn är bara perfekt för mig. Jag kommer (peppar peppar) älska den. Dock finns det inget datum för när den ska börjar. Men jag tänker att den förmodligen börjar i början av 2012.
Har ni några serier som ni är extra taggade på? Nya serier eller gamla serier? Eller har ni aknske en  serie som jag bara MÅSTE börja följa?

Mobba inte mig nu

Men jag har gjort en kalender över hur jag ska hinna se alla de gamla serier jag vill hinna se under 2012, fyra avsnitt och dagen + alla nya serier och mitt schema håller rätt bra :)

list

Läste idag att welovetvs blogg har en ganska osäker framtid, tråkigt. Jag diggar dem! I alla fall hade de lagt upp den här listan idag och jag kände att jag som älskar listor också ville svara! Så here we go:

1. En serie som aldrig borde lagts ner?
- The 4400. Jag kan hålla med om att den verkligen inte var lika bra i slutet, säsong 1 var ju helt klart bäst. Men ändå man vill ju veta vad som händer efter det hej-vi-gör-ett-slut-som-gör-att-vi-kan-fortsätta-om-vi-vill slutet.

2. En serie du önskar att fler tittade på?
- Bra fråga. Jag bryr mig inte så mycket om vad andra tittar på, så länge det inte är så få så att de lägger ner serien. Men jag önskar att fler av mina vänner tittade på Grey’s Anatomy. Eller correction, jag önskar att NÅGON av mina vänner tittade på Grey’s så att jag kan ringa och freaka till någon varje gång jag sett ett nytt avsnitt. Astrid är bara på säsong 6, men hon är på väg så förhoppningsvis blir hon den någon snart.  

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
- Just nu ingen. Men jag är sjukligt taggad på Awake. Jag har nog aldrig varit så taggad på en ny serie. Jag hoppas verkligen att den lever upp till förväntningarna för den har sådan himla potential!


4. Din favoritserie nånsin?

- Six Feet Under.

5. En serie som du hatar?
- Förlåt världen. Men jag hatar Mad men. Jag har gett den tusen chanser. Men den har det där ”bara en massa mörka manliga röster som pratar helt monotont så man inte orkar lyssna på vad någon säger” (ett syndrom som de btw delar med både Inception och No country for old men).

6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?

- Min favoritserie som barn var Charmed. Var helt besatt. Och i ett avsnitt åker de tillbaka i tiden och träffar sin mamma och sig själva som små. Jag älskade det avsnittet så himla mycket då! Och kärleken och nostalgin sitter fortfarande kvar.


7. Minst favoritavsnitt av din favoritserie?
- Det är nog några av avsnitten nu i säsong sju av How I Met Your Mother, field trip bland annat. Vissa avsnitt håller verkligen måttet den här säsongen men vissa blir jag riktigt besviken på. Samma sak med vissa avsnitt där i mitten, Jenkins bl.a.

8. En serie alla borde titta på?

- Six Feet Under (även om den har slutat gå) för den har några av de bästa rolltolkningarna jag vet. Hela familjen är så fint porträtterad!

9. Bästa scenen nånsin?

- Sista scenen i första säsongen av Grey’s Anatomy när Addison kommer in och säger ”Hi, I’m Addison Shepherd, and you must be the women who has been screwing my husband!”

10. En serie som du inte trodde du skulle gilla men slutade upp med att älska?
- Ringer. Haha helt ärligt, jag vet att alla andra hatar den. Men jag är helt besatt! Visst skådespeleriet, regin, musiken, ja det mesta, är ganska kasst. MEN, storyn får mig helt hooked. Jag är besatt av sådana gåtor, kanske var därför jag tyckte så mycket om The 4400.

11. En serie som gjorde dig besviken?
- Återigen, Mad Men.


12. Ett avsnitt du sett mer än fem gånger?
- Alla avsnitt av Grey’s, Big Bang, och HIMYM

13. Favoritserie från barndomen?
- Charmed och Full House.

14. Manlig favoritkaraktär?
- Jag Älskar Nathaniel (ja , hela namnet är otroligt mycket vackrare) från Six Feet Under.

15. Kvinnlig favoritkaraktär?
- Willow Rosenberg från Buffy. En av de finaste och mest inspirerade karaktärerna jag vet!

16. Guilty pleasure-serier?
- Haha, 90210!

17. Favoritminiserie?
- Oj bra fråga, får man säga Mannen under trappan från svt? Jag gör det i alla fall, den var sjukt bra.


18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
- Buffy!

19. Bästa cast?
- Six Feet Under och Friends.

20. Favoritkyss?
- Addison och Alex i Grey’s. Fan jag kommer aldrig komma över att hon inte jobbar på Seattle Grace längre :(

21. Favoritpar?
Jag tänker här nominera fyra par som jag älskar. Ross & Rachel (såklart!!!!), Willow & Tara (Så naturligt och lugnt och självklart förhållande som jag älskar så mycket att det gör ont när jag tänker på hur det slutade), Lily & Marshall (jag vill så vara som dem!) och så en liten bubblare Phoebe & Cole (för att de är så jäkla sexiga ihop!)

22. Favoritserieavslutning?
- Haha Här kommer jag med en liten random svensk serie. Men kommer folk ihåg slutet på En Ängels Tålamod?? Det är typ ett slut helt i min stil. Lite som om buffy hade slutat med avsnittet Normal Again. Det hade varit något..

23. Mest irriterande karaktär?
- Adrianna i 90210. Vi hade alla varit lyckligare om hon faktiskt hade tagt livet av sig i slutet av förra säsongen.  

24. Bästa citat?
- You don't get to call me a whore. When I met you, I thought I had found the person that I was going to spend the rest of my life with. I was done! All the boys and all the bars and all the obvious daddy issues, who cares? I was done. You left me. You chose Addison. I'm all glued back together now. I make no apologies for how I chose to repair what you broke. You don't get to call me a whore.

25. En serie du planerar att titta på (ny eller gammal)?
- Oj, jag har en hel lista. Men ny är Awake då. Sedan har jag några gamla som jag bara börjat på. Typ Freaks & Geeks, Twin Peaks och six feet under (som jag av någon jävla anledning bara sett två säsonger av trots att det är en av mina absoluta favoriter. Borde kanske se hela säsong 7 av buffy också, har bara sett början och slutet för jag ttyckte inte om den säsongen) m.fl Vilka rekommenderar ni?

26. Största OMG-ögonblick?
- Oj, svårt. Men just nu. Robins ”I’m pregnant” i how i met your mother. Alyson och Cobie var ju gravida samtidigt i verkligheten, ska de nu göra samma sak i serien tro?

27. Bästa pilotavsnitt?
The 4400. Vet inte varför, men jag älskar det väldigt väldigt mycket.


28. Första tv-besatthet?
Charmed

29. Pågående tv-besatthet?
- Grey’s Anatomy, The Big Bang Theory och How I Met Your Mother. Mina tre små bebisar som jag älskar precis lika mycket!


30. Sorgligaste karaktärsdöd?
Tara i Buffy och såklart Denny i Grey’s.

 

There we have it!

 


bara så ni vet...

så är chokladbollar och vänner är bästa sättet att återhämta sig efter en lång dag på jobbet :)

The one that could have been

När jag berättade för min vän Mikaela (som har mycket bättre koll på vänner än jag, jag har inte ens sett alla avsnitt *skäms*) om grey's kommande "what if..." avsnitt så sa hon "å som i vänner!". Jag visste inte att de gjort ett sådant *skäms igen* så då var jag bara tvungen att kolla in det!

Grey's - how it could have turned out

Grey's ska nu göra ett avsnitt dä de på något sätt får in en parallell värld (eller vad det nu heter) där allt ser lite annorlunda ut, lite den "tänk om.." grejen på det avsnittet. Det ska bland annat visa Merediths liv om hennes mamma aldrig insjuknat i Alzeimers och om Derek coh Addison aldrig gjort slut.
En av de karaktärer som dog under ssongsavslutningen i säsong 6 ska också ha överlevt. Jag är så sjuuut taggad på detta. Älskar lite parallella världar och sådant. Hoppas verkligen verkligen att det blir bra! Det akn såå bli ett av mina favoritavsnitt! AHHH jag är så taggad!

Harmony

Det är ju lite vampyrfeber i världen just nu. men det finns bara en story i mitt hjärta, Buffy the vampire slayer. Jag älskar karaktärerna, spike är ju på riktigt den bästa vampyren genom tiderna.
Men det finns en annan också, Harmony. Asså hon är så B så hon är bra. Jag sitter nu och kollar på början av säsong 5 av buffy och Harmony är med. Om jag blir vampyr då tänker jag bli som hon!
Tänkte här lägga in ett coolt klipp på Harmony, emn hittade inget, så lägger in mitt favoritklipp med spike istället. För att det är så fint :)

Paus

Ur tv-serie synpunkt är den här tiden på året en av de värsta. För nu har alla serier typ paus. Men det är inte som på sommaren att alla har säsongsavslutning och sen får man inte se dem förrän några månader senare. Så här års kan de bara lite sporadiskt hoppa över att sända serierna en vecka eller två för att sedan komma tillbaka med ett avsnitt och göra samma sak igen.
Den enda av de serierna som jag följer som har en officiell paus (som jag vet i alla fall) är Grey's Anatomy. Vilket är ett ganska taktiskt val, speciellt för dem, enligt mig. Förra avsnittet var ju typ sjukt sorgligt och fantastiskt och alla som sett det vill ju såklart se vidare. Så att ha en paus nu är rätt bra för då vill verkligen alla fans följa med. Istället för att visa ett inte alls lika intressant avsnitt efter två veckor coh sen får man vänta två veckor till. Då är ju risken att fansen försvinner. Det är den ju i coh för sig hur som helst när de gör såhär...
Jag tänker fortsätta hålla i mina serier i alla fall, tänker du fortsätta hålla i dina?

Välkomna små främlingar

Älskar att mina läsare blivit fler sen jag halvt slutade blogga, men välkomna hit. Både om ni är återkommande eller enstaka besök!
Jag är lite bloggseg för tillfället, men jag ska bättra mig. Så länge får ni ett fint litet klipp från ett av mina bya favoritavsntt av The Big Bang Theory

RSS 2.0