The West Wing

Jag tror äntligen jag har hittat rätt i mitt nya projektsletande. The West Wing! Har några fler som jag vill försöka ta mg igenom, men den här känns som att jag kan sluka. Känns rätt och jag har ändå bara sett piloten!

Golden Globe!

Jag var att det varit dödstyst här nu ett tag och jag ber om ursäkt. Men, MEN Golden globe nomineringarna har kommit! Jag tänkte publicera en fullständig lista senare idag men först vill jag bara peka ut 3 nomineringar jag är väldigt glad över.
Girls (HBO): Jag älskar denna serie! Säsong är så intelligent och ärlig och jag längtar så oerhört mycket på säsong 2. Min absoluta favoritserie inom komedi genren just nu! Lena Dunham är så begåvad och förtjänar verkligen att vinna.
Lena Dunham (Girls): Hon är ju itne bara skådespelerska, hon har ju skapat själva serien också. Och som sagt, hon är så briljant och jag ser upp till henne väldigt mycket. Jag tror att USA och framförallt USA's kvinnor behöver fler människor som hon. Skulle vara så roligt om hon kunde få vinna.
 
Benedict Cumberbatch (sherlock): Ingen förtjänar en golden globe mer än den här mannen. Jag är väldigt glad att han blivit nominernad. Dock synd att det är deras enda nominering för det är en väldigt bra serie som skulle behöva uppmärksammas ännu mer i Usa. De måste förstå att britterna minsann också kan göra tv ;) Han är så begåvad och har så mycket på gång just nu, väldigt roligt att få följa hans karriär. Och jag håller alla mina tummar och tår för att han ska vinna den här golden globen!

Serieångest

Jag har panik, jag har ingen serie för tillfället, VAD SKA JAG TITTA PÅ???
 

11 timmars köande

Imorse klockan 0900 släpptes biljetterna till The Hobbit, en film jag har sett fram emot så länge jag kan minnas! Därför kändes det självklart att vara en av de galningar som ställer sig i -15 och köar en hel natt för att få biljetter till nattvisningen (med 48 bilder/sekund of course). Jag kom dit vid 2200 och hängde sedan där till klockan 0900. Det fanns ett bra nummersystem så man hade möjlighet att försvinna någon halvtimme då och då för att värma fötter och kissa, vilket var bra! 
 
Jag hade nummer 11 i kön i uppsala och är väldigt nöjd med mina platser och min upplevelse. Även om det var snorigt kalls då var det så himla värt det! Jag är så taggad på att jag snart ska få se denna film!
 
 
Här börjar jag mitt köande 11 timmar innan biljetterna släpps
 
HALVVÄGS!
 
Så värt kylan <3

Veckans serier: 26 - 30 november

How I Met Your Mother 8x08 Twelve Horny Women:
Har inte så mycket alls att säga faktiskt. Det var rätt kul, men som sagt, de har tappat sin glans totalt. Vissa snuttar från deras ungdom var roliga, Robin Sparkles var med så det var ju ett plus. Men kändes som ett utfyllnadsavsnitt, vilket alla deras avsnitt gör numera. 
Parenthood 4x09 You Can't Always Get What You Want:
Parenthood var väldigt fint den här veckan. Fint att Amber tyr sig till sin morfar, man förstår ju att hon är orolig. Gillar inte alls Hank grejen, jag känner lite att jga vet vart det kommer leda och jag vill inte. Jag älskar Mark & Sarah, de ska vara med varandra! Drew är ju verkligen bara jobbig just nu. Och what is up med Crosbys granne? Sjukligt jobbig, hoppas de inte förlorar studion! Förstår Julias frustration med att vara "hemmafru", det är inte riktigt hon. Men det var bra att Joel satte ner foten ordentligt och sa ifrån så att hn kunde förstå att det är såhär livet ser ut nu. Å jag gillar den familjen så mycket! 
The Vampire Diaries 4x07 My Brother's Keeper:
Har längtat väldit efter detta avsnitt. Äntligen är det okej för Delena scener, och vi fick några riktiga godingar. Älskade scenen när Elena sa "You", det var väldigt fint. Och steamy sexscen. Dock fick vi reda på att hon är sired till honom, vet inte vad jag tycker om det. Det förklarar en del, men hoppas att, när det bandet bryts, så kommer Stefan och hon själv förstå att det inte bara är på grund av det. De känslora fanns där tidigare också. Men rolig twist som jag inte väntade mig. Jag shipar ju Klaroline osm en ganing och nu börjar det ju faktiskt hända något på den fronten. Det är roligt! De var så söta på sin lilla dejt. Hoppas det blir mer och mer sådant! Läskigt med Jeremy, men samtidigt, vad hade de förväntat sig? Att det inte skulle ha några konsekvenser? Stackare, tur att han har Matt i alla fall. Btw, var det bara jag som började känna ett litet Klaroline hot från Stefan och Caroline? De är bästa vänner jag vet, jag älskar deras relation, men jag hoppas de stannar som vänner. Å, det är så spännande nu! Längtar till nästa avsnitt
Grey's Anatomy 9x07 I Was Made For Lovin You:
Å Grey's Anatomy vad ni är söta ibland. Älskar ju Christina äger som lärare till sina inturns. Hon har lärt sig där borta. Synd att hon och Owen är så osynkade men det är verkligen det rätta valet av Owen. Så starkt att ta det beslutet för att skydda sina kollegor och sin fru. Arizona är glad igen och mitt favoritpar i TV (som konkurrerar med Joel & Julia) är tillbaka i sin sanna glans igen. Men Meredith är gravid!!! Man hade fått höra att någon kvinnlig karaktär i någon stor serie skulle bli gravid och att det skulle vara chockerande och jag misstänkte direkt henne. Men inte i det här avsnittet! Å vad roligt, jag blir så glad för henne! Å ÄNTLIGEN är april & jackson över. Kan han få någon som behandlar honom bra nu, han förtjänar det! Hoppas verkligen inte de blir tillsammans igen. Skönt också med Dereks hand, han är bäst så han ska tillbaka till sitt jobb, han är saknad där!
 
The Big Bang Theory 6x09 The Parking Spot Escalation:
 Haha, catfight! Och manfight. Väldigt roligt avsnitt, älskar att Penny hamnade imellan bråket och mådde dåligt av det medan Leonard hamnade imellan det andra bråket och mest kändes underhållen av det. Sjukt bra grej av howard att sätta sig naken på Sheldons "spot". The worst thing you could do....
 
 

RSS 2.0