"fina" och mindre "fina" serier

Det kanske inte är någon direkt nyhet att jag tycker om tv-serier. Men precis inom filmen så finns det tv-serier som är "fina" att tycka om och så finns det serier som är mindre "fina" att tycka om. Hade jag varit lite mer cool än jag är hade jag förmodligen inte brytt mig, men det gör jag. Tyvärr.

Det finns vissa serier som jag försvarar varje gång jag erkänner att jag tittar på dem för att det helt enkelt inte anses lika "fint". Ett exempel på detta är 90210 (den nya versionen).
Jag har mycket lättare för folk att berätta att jag följer The Big Bang Theory än 90210. Men jag följer båda, slaviskt. 90210 är faktiskt bra. Jag tycker om karaktärerna och det känder mycket spännande (och sjuka) saker i den serien. Den får mig helt enkelt att vilja se nästa avsnitt. Och när allt kommer omkring är det väl ändå det som räknas, eller?
Det borde det ju vara i alla fall. Så för er som inte sett den serien, ge den en chans! Den första säsongen är ganska skum och det är alldeles för mycket referenser coh karaktärer från den gamla serien som gör att den bara känns som en dålig uppföljare. Men den tar sig! Och jag ser mycket fram emot säsong 4 som kommer i höst på cw network.

Kommentarer
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: Är han? Vad kul, han förtjänar det verkligen :-D

2011-07-28 @ 19:47:40
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0