Gone

Jag älskar avsnitt med annorlunda upplägg, de är alltid spännande och ofta mina favoritavsnitt i serier. Jag tror att min kärlek till Buffy the vampire slayer har uppstått just för att de kan göra så mycket unikt i sin serie. De kan sätta sina karaktärer i situationer som aldrig skulle uppstå i vanliga livet.
Det här är något som även The 4400 kan göra och även gör vid vissa tillfällen. Ett (eller det är ett tvådelat avsnitt så det är egentligen två) av mina favoritavsnitt är Gone. Spoiler alert!


Framtiden bestämmer sig då för att "ta tillbaka" några barn och sätta dem längre bak i tiden och ett av dessa barn är då alltså Maia (spelad av Conchita Campbell). Så de raderar henne ur allas minnen, något jag finner extremt häftigt och frustrerande på samma gång och jag bara älskar det avsnittet!
Det påminner lite om Dawns existens i Buffy, men där är det ju tvärtom. Hon har planterats in och man har skapat fejkade minnen istället för att ta bort befintliga. Men hur som helst ett (eller två) av mina absoluta favoriter i denna fantastiska sci-fi serie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0