Ringer & 90210

Igår hade två serier (som jag är intresserade av) premiär i USA. Ringer och 90210.
Jag tänkte börja att skriva lite om 90210, och det är kanske lite spoiler alert. Premiären av den fjärde säsongen av 90210 gav mig ganska mycket det jag förväntade mig. Man vet liksom alltid var man har den serien, men det gör inte så mycket för jag gillar den (även om jag inte alltid erkänner det). Det känns som att de kan bli en spännande och annorlunda säsong då de nu slutat high school och tagit sig till college. Ny mark och nya utmaningar för karaktärerna.
Det som känns lite tråkigt är att silver börjar bli rätt gnällig/tjatig. Hon är en av mina favoriter men hennes storyline gör henne ganska irriterande. Men det är ingenting mot Adrianna. Jag har alltid haft svårt för hennes karaktär och måste erkänna att jag var rätt besviken när hon beslutade sig för att inte ta livet av sig förra säsongen. Hon är en problemkaraktär men inte på ett sådant sätt att man tänker "jaaa hon igen!!" som jag i alla fall gör med andra liknande karaktärer i andra serier utan hon bara stör. De får ge henne något intressant eller männskligt snart annars vill jag ha ut henne ur serien.
Men det finns bra storylines också, killarnas, Annies och Naomis känns som att det kan bli riktigt bra. Ivys pojkvän är ju jättesjuk och kommer förmodligen att dö ganska snart och det ger ju en intressant vinkel även där. Ska bli spännande att följa ännu en säsong av denna tonårsserie!
Serien Ringer är ny och kommer sändas på cw (btw samma som 90210) i höst. Det känns som att de varit lite taktiska när de gett sin nya serie Sarah Michelle Gellar huvudrollen. Buffyfansen är några av de trognaste jag vet och många kommer nog följa (eller i alla fall ge serien en chans) just p.g.a att det är Buffy själv som spelar. Inte mig emot, det är väl mest därför jag tittar på den också. Och de är nog inte först i världen med att locka folk genom att välja populära skådespelare. Man kan ju faktiskt fråga sig om söta Alyson Hannigan inte fick sin roll i How I Met Your Mother just p.g.a sin roll som buffys sidekick. Tror How I Met Your Mother har fått många gamla buffy fans tack vare henne.
Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om utan om denna nya serie Ringer. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av piloten. Av trailern framgår att den handlar om två tvillingar, Schevan och Bridget, när Schevan sedan dör tar Bridget helt enkelt hennes identitet.
I pilotavsnittet får man veta att bridget är "an addict" om det är alkohol eller droger hängde jag inte riktigt med på men skulle tippa att det är både och. Schevan visar sig dock inte ha världens lättaste liv hon heller och man får genom bridget försöka följa upp vad fan Schevan höll på med egentligen.
Jag tyckte ändå serien var rätt bra, tillräckligt för att jag ska vilja se nästa avsnitt också i alla fall! Kanske inte världens bästa serie men det känns som att den ha potential om cw spelar sina kort rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0