veckan som gått: 12-16 november

Då ska vi se, veckan som gått. Jag följer ju inte så många serier men det blir en kort sammanfattning av veckan:
 
SPOILERS
 
How I Met Your Mother 8x06 Splitsville
Jag tycker allmänt att How i Met Your Mother har blivit lite småtråkiga. De har sina moments fortfarande men inte alls som sin tidigare glans. Detta avsnittet handlade om att Robyn skulle göra slut med sin pojkvän och Marshall & Lily skulle ha lite sex för en gångs skull. Tyckte det var ett ganska bra avsnitt! Marshall och Lily har helt tappat sin glans som par tyvärr men det är roligt att Marshall bryr sig så extremt mycket om basket! haha. Jag gillar egentligen inte när Barney är sådär mesig men det är ju fint ändå för man vill ju att han ska vara med Robyn. Det är väl till och med bestämt? De är så söta ihop. Nu känns det som att serien har släppt de förhållanden som vi som publik redan vet ska ta slut den här säsongen och nu kan de ta sig vidare på sin planerade bana. Helt okej avsnitt helt enkelt, och Robyns & Patricias BFF day var faktiskt riktigt roligt!
 
Parenthood 4x07 Together
Å vad denna serien gör med mina känslor. Jag har p.g.a denna och Arrested Development blivit riktigt fast i Mae Whitman, fantastisk skådespelerska, sångerska och vad det verkar som männiksa i allmänhet! Kristinas cancer är ju den stora grejen den här säsongen och jag gillar det. Jag gillar Amber väldigt mycket som karaktär och även om jag inte riktigt börjat gilla henne och Ryan ännu så verkar det ju vara en kille hon har riktiga känslor för och det känns som att hon är värd det. Kristina har alltid varit den karaktären jag gillat minst i serien och nu fårman en chans att lära känna henne mer på djupet. Hon blir inte längre den som bara är orolig för Max. "The moment" mellan henne och Camille var ju hjärtskärande vackert, fick tårar i ögonen, vilket man ju i och för sig alltid får nr man tttar på denna serien. Julia och Joel är så fina ihop, ett av mina favoritpar på tv. Och Victor är ju så fruktansvärt söt, och man förstår att det måste vara väldigt tufft för honom. Så fint att Julia är så mån om att han ska må bra, tror han förstår det ännu mer nu när han sett att hon försökt lära sig spanska för hans skull. Det är ju lite synd om Drew också, men rätt fult av honom att köra cancerkortet för att få tillbaka sin flickvän. Får se hur länge det varar, hon verkar ju mest tycka synd om honom. 
 
 
The Vampire Diareis 4x06 We All Go a Little Mad Sometimes
Den här säsongen har jag velat skicka Buffy Summers på Elena nästan varje avsnitt för att hon är så fruktansvärt gnällig men i det här avsnittet känns hennes rädsla väldigt befogad. Sjukt obehagliga hallucinationer, hon stack en kniv i sin brors hals! Usch. Det märks ju tydligt att det är Damon som gäller för henne nu, och jag tror inte att det bara är p.g.a att hon har haft en "rough patch" med Stefan. Hon bryr sig mer om Damon, och han har verkligen vuxit. Så himla starkt att faktiskt förklara situationen med Stefan istället för att utnyttja läget. Och som sagt, de är Damon som gäller och inte ens Stefan kan ju undgå att se det längre. Känns konstigt att de gjort slut nu, men rätt. Det gjordes på ett väldigt fint sätt måste jag säga. Nu vill jag se lite Delena! Klaus och Caroline pratade ju faktiskt med varandra i detta avsnittet, känns som att de aldrig gör det längre men nu så! Blev så trtt på hela Haleygrejen. Först när man trodde att Tyler faktiskt varit otrogen blev jag överlycklig för jag gillar inte Tyler & Caroline. Tyler kan få joina biffteamet Jeremy & Matt istället. Men så i alla fall så blev ju allt bra igen, för de skulle bara lura stackars Klaus. Och sen så gör Caroline det igen, för at Stefan ska kunna rädda Elena. Det gör så ont i min själ när hon utnyttjar honom så. Jag vet att han är ond men han bryr sig ju verkligen om henne. Men nu verkar det ju struligt mellan Caroline & Tyler igen, fast på riktigt den här gången. Eller så fejkade det bara allt igen, man vet ju aldrig med den här serien...
 
The Big Bang Theory 6x08 The 43 Peculiarity
Roligt avsnitt. Jag försökte hela tiden komma på vad det var med Sheldon men jag hade aldrig gissat på fotboll haha. Leonard var jätteavundsjuk på Penny, förståeligt kanske men jag förstår hennes frustration. Avundsjuka killar är det värsta som finns. Roligt dock att det verkligen var helt obefogat och att killen visste precis vem han var. Det känns som att det bara var det som hände i det här avsnittet? Eller, hände det något mer? Aja, det var underhållande i alla fall. Fast inte lika roligt som förra veckan.
 
Grey's Anatomy 9x06 Second Opinion
Å Bailey jag älskar dig för att du har fått tillbaka finaste Arizona. Hon har kommit att bli en av mina absoluta favoritkaraktärer i serien, Callie också såklart, och jag är så glad att hon har gjort lite framsteg. Det är en riktigt tuff grej hon går igenom så det är starkt av henne, även om det har tagit tid. Fint att huset blir kvar i serien, det hör ju till. Och roligt att det är Christina och Alex som ska bo där, de tv av de fem original interns som inte bodde där när serien började. Kan se hur den lyan växer igen haha. Vad är grejen med Owen, ska han få skulden nu? Vet han saker om olyckan som vi nte vet ännu. Gillade Christina allmänt jättemycket i detta avsnitt. Hennes tid borta i snöland har nog varit nyttig och hon verkar ju ha den perfekta relationen till sina interns nu. Håller hon den kommer hennes nog lära sig riktigt mycket av henne. Är så trött på hela Cheif/Averys mamma OCH Avary/April grejen så blir trött att det är så mycket fokus på det. Men det var fint att Avery fick visa lite känslor. Och att han faktiskt sa ifrån, för Aprils sätt att behandla honom är inte okej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0