Ally Mcbeal on ice

 
En serie jag hade som marathonprojekt tidigare i våras (dock bara de första 2 säsongerna) var Ally Mcbeal. Jag kände att jag behövde en ny "enkel" seire att följa och Ally passade rätt bra för det. Jag kommer håg att jag tyckte om serien när jag var liten men jag kommer inte ihåg så mycket mer än Calista Flockhart i rollen som Ally och att de hade massa skumma animationer hela tiden. Som är fruktansvärt dåligt gjorda men man kan väl inte förvänta sig så mycket mer av en serie från sent 90 tal.
 
Serien kretsar kring Ally Mcbeal som får sparken från sitt arbete som advokat p.g.a orättvis behandling och stöter då på sin vän från law school, Richard FISK, och han har såklart precis startat en law firm där hon blir erbjuden jobb. Där jobbar även hennes ex och stora kärlek Billy som numera är gift med Georgia. Jag älskar Georgia, och jag älskar att hon inte bara är en ond fru som är i vägen för ens OSP utan att hon faktiskt är snäll och blir en viktig karaktär i serien. John Cage får jag ju inte glömma, han har också delägare och har en del sjuka grejer för sig men är väldigt rolig.
 
I säsong två kommer även Lucy Liu och Portia De Rossi in i bilden och lyfter serien väldigt. Lucy's karaktär Ling är typ min favorit och som gammal musikalnörd gillar jag deras musikval vid alla hennes entreer.
 
Det här är ett projekt som jag lite lagt på is men fortsätter gärna slötitta när jag har tid. Jag har ju dock inte kommit till Robert Downey Jr ännu. Så ni som sett det, ska jag ta bort det från skridskobanan och absolut börja kolla igen eller gjorde jag rätt?
 
Tyvärr har min dator damp och vägrar lägga upp bilder, sorry people!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0