Emmy nomineringar

Har ju helt glömt bort att ge mina åsikter på Emmy nomineringarna, här är mina åsikter om nomineringarna.

 

Bästa dramaserie
Breaking Bad
Downton Abbey
Game of Thrones
House of Cards
Homeland
Mad Men

Åsikt: Bra nomineringar i denna kategori, jag följer bara Game of Thrones och den skulle vara en välförtjänt vinnare men det skulle de andra också vara. Men jag hejar såklart extra på GoT

Bästa komediserie
30 Rock
The Big Bang Theory
Girls
Louie
Modern Family
Veep

Åsikt: Jag vill verkligen att Girls vinner i denna säsong då det är en fantastisk serie och Lena Dunham är värd alla priser hon kan få. Dock var inte säsong 2 lika bra som första, men jag hoppas fortfarande att den vinner.

Bästa huvudroll i en miniserie eller film

Michael Douglas

Matt Damon

Benedict Cumberbatch 

Al Pacino

Toby Jones

Åsikt: Är väl ingen nyhet vem jag hejar på men ojojoj vilken tung kategori. Alla är fantastiska skådespelare som förtjänar att vinna. Men alla mina tummar hålls för BennyPenny såklart :D

Bästa miniserie eller film
American Horror Story
Behind the Candelabra
The Bible
Phil Spector
Political Animals
Top of the Lake

Åsikt: Jag är lite bitter att Parade's End inte är nominerad i denna kategori. Har inte sett någon av dem så har ingen direkt åsikt faktiskt.

Bäst manliga huvudroll i en dramaserie
Hugh Bonneville, Downton Abbey
Bryan Cranston, Breaking Bad
Jeff Daniles, The Newsroom
Jon Hamm, Mad Men
Kevin Spacey, House of Cards
Damian Lewis, Homeland

Åsikt: Jag följer inte någon av dessa serier men av det jag har sett av Breaking Bad så är Bryan Cranston fantastiskt begåvad så jag hejar på honom.

Bästa kvinnliga huvudroll i en dramaserie
Connie Britton, Nashville
Claire Danes, Homeland
Michelle Dockery, Downton Abbey
Vera Farmiga, Bates Motel
Kerry Washington, Scandal

Robin Wright, House of Cards

Åsikt: Scandal är en serie jag verkligen borde kolla in. Folk säger att den är bra och Shonda är ju en personlig favorit så självklart vill jag att det går bra för scandal. 

Bäst manliga huvudroll i en komediserie
Jason Bateman, Arrested Development
Jim Parsons, The Big Bang Theory
Matt LeBlanc, Episodes
Don Cheadle, House Of Lies
Louis C.K., Louie
Alec Baldwin, 30 Rock

Åsikt: Jag älskar Jim Parsons men hoppas Jason Bateman vinner för Arrested Development

Bästa kvinnliga huvudroll i en komediserie
Laura Dern, Enlightened
Lena Dunham, Girls
Edie Falco, Nurse Jackie
Amy Poehler, Parks and Recreation
Tina Fey, 30 Rock
Julia Louis-Dreyfus, Veep

Åsikt: Lena Dunham eller Tina Fey

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0