En liten lista på det

Jag har 20 minuter över av mitt liv så jag snor en lista av moviezine.se

 

 

1.   Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i? Charmed när jag var 10. Min syster satt och tittade och jag kom in och blev helt fast. Sen hade jag två kompisar, Emma och Jessica, som också var det så vi brukade leka förhäxad på rasterna. Jag var alltid Prue, när hon sedan "avgick" från serien så var jag helt förkrossad och vägrade fortsätta titta. 

2.   Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)? Oj, jag gör ju sådant rätt ofta men jag tror den senaste jag hade ett 100% marathon av var Arrested Development. Mitt senaste projekt (innan The West Wing och Falling Skies) var Ally Mcbeal men såg inte klart hela. 

3.   Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på? (utan att se klart säsongen) Det var väl Ally Mcbeal då. Såg 2 säsonger ungefär och jag tyckte om den men jag orkade inte riktigt fortsätta. Annars är ju Downton Abbey och Dexter sådana serier jag gång på gång ger mig på och gång på gång ger upp, men någon dag kanske jag fastnar. 

4.   Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna? Många! Men Grey's Anatomy kommer alltid ligga närmast hjärtat och jag mår bra av att se om den minst en gång om året. 

5.   Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier? Jag följer inga tecknade eller animerade serier men jag har alltid varit ett stort fan av Svampbob Fyrkant, och Family Guy. 

6.   Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"? Bra fråga. Det var Ringer ett tag men har inte sett den sen den blev nedlagd så nu vet jag inte. Är lite töntigt kär i Biggest Loser i och för sig. 

7.   Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär? Jag tror faktiskt Buffy vinner den. Jag älskar den serien och jag tycker att hon är en väldigt stark huvudkaraktär som jag älskar att följa. Alla karaktärer är fantastiska men hon bär serien fantastiskt bra. 

8.   Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig? Oj bra fråga. Jag ska fråga någon av mina vänner och återkomma. 

9.   Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, ditt största TV-crush? Asså eftersom jag är jättekär i Benedict är jag ju per automatik Sherlocked. 

10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett? Cheers, ser inte ens den serien men vinjetten är bra. The Office US och Freaks & Geeks har också väldigt bra vinjetter. Och Game of Thrones och True Blood såklart. 

11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa? Arrested Development

12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa? Sherlock

13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett? Haha massor. The West Wing, Friday Night Lights, Twin Peaks, The Wire, Breaking Bad I could go on...

14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se? Doctor Who och Sherlock 24/7

15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av? Någon Gaiman bok och American Gods ska bli det i höst *hoppar upp och ned*

16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt? Typ väldigt många scener i Grey's.

17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva? Doctor Who

18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.? Sherlock säsongsavslutning 1 var det värsta jag sett, tills jag såg säsongsavslutningen på säsong 2.

19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett? New Girl och Glee. Dock går alla mina tankar till Glee ensemblen just nu <3

20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?) Freaks & Geeks blev ju nedlagd alldeles för tidigt tyvärr. Även Ringer gjorde ont i hjärtat. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0