Sommaruppehåll

Jag avskyr sommaruppehåll, vad ska jag titta på! Just nu har jag en liten lista över marathonprojekt. Jag har två stycken på gång (ganska nystartade för min del) The West Wing & Falling Skies.
 
 
Källa: tntnewsroom.com
 
Falling Skies: Falling skies är en sci-fi serie där utomjordingar tagit över världen och några människor överlevt och försöker rädda tillbaka sina barn som de tagit och typ överleva dagen. Låter det bekant? Ja, typ the story of every sci-fi series ever. MEN, det jag gillar med den här och som även gjorde mig nyfiken att börja titta från första början är att man inte får se själva attaken. När serien börjar har allting redan skett ett halvår tidigare och vi kastas in i handlingen direkt istället. Jag gillar det konceptet och jag gillar serien. Jag har dock bara sett 5 av de 30 avsnitten som sänts hittills och då mina föräldrars internet är så pass dåligt att det inte klarar ens Netflix lär det ta ett tag för mig att se färdigt denna, men det är rätt najs att ha två parallella marathonprojekt. 3-4 är för många, men två är lagom. 
 
Källa: http://images1.wikia.nocookie.net/
 
The West Wing: Hur många gånger har jag inte sagt att jag ska se denna fantastiska serie? Men nu är jag i alla fall 10 avsnitt in och jag känner karaktärerna bättre och jag abslut älskar denna serie, vilket jag starkt misstänkte att jag skulle göra. Jag kan inte säga så mycket mer än att alla borde se denna kvalitetsserie och det ska bli ett nöje att följa dennas sju säsonger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0